Friday, November 29, 2013

Muqaddimah.



      Alhamdulillah, segala pujian ke hadrat ilahi. Akhirnya tercipta satu blog yang akan menjadi panduan dan rujukan bagi semua pelajar Malaysia yang akan melanjutkan pelajaran ke negera Yaman. Sesungguhnya ia merupakan satu rahmat apabila kemajuan teknologi berkembang seiring dengan keperluan kita pada hari ini.

      Blog ini adalah blog rasmi Persatuan Pelajar Malaysia Yaman (PERMAYA) yang bernaung dibawah kedutaan Malaysia di Yaman. Dengan peningkatan kemasukan pelajar Malaysia saban tahun ke Yaman, tidak memadai dengan facebook, kami memerlukan ruang tambahan untuk memberi penjelasan lebih lanjut berkenaan persediaan sebelum belajar, maklumat-maklumat universiti, yuran semester, bidang pengajian dan lain-lain urusan yang perlu diketahui oleh seorang yang 'asing'. Maka terciptalah blog Permaya ini bagi memudahkan anda memahami sesuatu urusan berkenaan Yaman.

      Dengan soalan yang terlalu banyak untuk di respon melalui facebook kami, maka blog inilah yang akan menjadi jawapan bagi mereka yang tertanya-tanya tentang pembelajaran di Yaman. Kami berharap persoalan anda akan terjawap dengan panduan-panduan didalam blog ini. Kami akan mengemaskini maklumat-maklumat dalam masa terdekat. Kami berharap anda terus setia bersama kami. Jika ada sebarang kemusykilan, anda bolehlah merujuk kepada facebook rasmi kami seperti yang tertera di bawah :

https://www.facebook.com/PERMAYA

         Akhir kalam, kami berharap semoga sekelumit usaha ini bakal menjadi saham kita bersama dalam mencapai mardhotillah.

Siiru 'Ala Barakatillah

0 comments:

Post a Comment